داوری بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر ادامه دارد/میرطاهر مظلومی: دقت و عدالت اساس کار داوری است
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۵۵۷۸
به گزارش خبرگزاری فارس، میرطاهر مظلومی هنرمند توانمند کشورمان که در زمینه بازیگری رادیو، تأتر، سینما، تلویزیون و همچنین بازیگری و کارگردانی رادیویی و صداپیشگی و مدیریت دوبلاژ فعالیت های حرفه ای درخشان و گوناگونی داشته است و این روزها نیزبه عنوان داور جشنواره ها حضور پررنگ ، حرفه ای و موثری در هیأت انتخاب داوران دارد به عنوان یکی از داوران بخش رادیویی جشنواره تأتر فجر از ظرافت های داوری عادلانه در جشنواره ها گفت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مظلومی در این باره گفت: هر گاه به عنوان داور در جشنواره های مختلف انتخاب شدم دقت و عدالت در انتخاب آثار را سرلوحه کار خویش قرار دادم ، چرا که تلاش و زحمات یک گروه چه از تهران باشد چه شهرستان می بایست تمام و کمال در نظر گرفته شود تا خدای ناکرده حقی از شرکت کنندگان تضییع نشود.
وی افزود : در داوری آثار، لحظه به لحظه یک نمایش رادیویی را بارها و بارها گوش می دهم و آن را از تمامی جهات از نویسندگی و کارگردانی گرفته تا بازیگری ، افکتوری و صدابرداری مورد بررسی دقیق قرار می دهم چرا که معتقدم صرفأبا یک بار گوش دادن نمی توان به درستی درباره جزییات یک اثر اظهار نظری دقیق داشت.
مظلومی عنوان کرد: یک داور آگاه می بایست با وجدان و دقت نظر کامل آثار را بررسی کند و خوشبختانه در تیم هایی که به عنوان داور حضور داشته ام در کنار همکاران حرفه ای و کاربلدم جوانب صداقت و جوانمردی را در داوری مد نظر داشته ایم و حتی اگر زمانی به لحاظ تکنیکی با دوستان دچار اختلاف نظر شده ام ، تلاش کردم تا با مطرح کردن توضیحات فنی درباره اثر آنها را مجاب کنم تا تصمیمی عادلانه و منصفانه در مورد انتخاب یک اثر گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: جا دارد از زحمات و دقت و مدیریت دکتر امین رهبر به عنوان دبیر بخش رادیو تأتر تشکر کنم که همواره در تلاش است بخش ایشان به بهترین شکل برگزار شود.
مظلومی ادامه داد : از جوانمردی و عدالت گفتیم چه خوب است که از جهان پهلوان تختی بگویم که سرآمد مردانگی و صداقت در زندگی بود و در اینجا از همه علاقه مندان به نمایش های رادیویی دعوت می کنم این روزها جدیدترین نمایش رادیویی که درباره زندگی ایشان کارگردانی کرده ام را از رادیو بشنوند.
مجموعه نمایشی «تهران، ملبورن» به کارگردانی میرطاهر مظلومی ، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، با نگارش و تحقیق گروه نویسندگان به سرپرستی پوریا موسوی ، به سفارش رادیو جوان در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که همزمان از رادیو نمایش نیز پخش می شود.
این مجموعه نمایشی که درباره بخشی از زندگی جهان پهلوان تختی است با هنرمندی مجتبی طباطبایی ،ایوب آقاخانی، مهرداد عشقیان، احمد لشینی، سعیده فرضی، محمد شریفی مقدم، محمد سعید سلطانی، نگین خواجه نصیر، محمد آقامحمدی، کرامت رودساز، مسعود زنوزی راد، قربان نجفی و حمیدرضا هدایتی ، افکتوری نازنین حسن پور و صدابرداری حیدر صفدری، این هفته هر روز از ساعت 8:45 دقیقه به روی آنتن رادیو نمایش می رود و ساعت 2:00 بامداد از رادیو جوان پخش می شود.
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: رادیو عدالت تئاتر داور
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» اختصاص دارد.
فیلم تئاتر «عروسی خون» (محصول ۱۹۸۱ اسپانیا/ ۶۷ دقیقه) به کارگردانی کارلوس سائورا بر مبنای نمایشنامهای نوشته فدریکو گارسیا لورکا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید.
پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و محمودرضا حبیبی (منتقد تئاتر) برگزار میشود.
در رابطه با خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در استودیوی رقص «آنتونیو گادس» (گادس)، اعضای گروه در حال گریم و آماده شدن برای اجرای برنامه هستند. پس از آنکه گادس بهعنوان رقصنده اصلی و طراح رقص توضیحاتی به اعضا میدهد، اجرای «عروسی خون» آغاز میشود: لئوناردو (گادس) دلباخته زنی (هویوس) در آستانه ازدواج است. پس از یک صحنه پُرتنش در مراسم عروسی، همه متوجه میشوند که عروس نیز دلباخته لئوناردو است. عروس و داماد (خیمهنز) سوار بر اسب مراسم را ترک میکنند و لئوناردو نیز آنان را تعقیب میکند. ۲ مرد در نزاعی خونین، با چاقو یکدیگر را از پا در میآورند و عروس تنها و مغموم کنار ۲ جسد میگرید.»
سائورا پس از ساختن چند فیلم متأثر از اینگمار برگمان، با «عروسی خون» به دوره جدید و پویای فیلمسازیاش گام میگذارد. حاصل کار، فیلمی خاص است که بدون تردید یکی از بهترین آثار سینمای اسپانیا در دهه ۱۹۸۰ است. ایده ساخت یک نمایشنامه مشهور فولکلوریک در سالنی خالی از تماشاگر از سوی گادس و تبدیل شدن آن به مایه و داستان اصلی سائورا، از آن رویکردهای درخشان و جریانساز پستمدرنیستی است که دنیای متن و بیرون از متن را با هم درمیآمیزد.
بهرغم بومی بودنِ دستمایه و حتی اجرا که درک جزییات رقصها و موسیقی آیینی فلامنکو را تنها برای اسپانیاییها ممکن میکند، فیلم از چنان زبان نمایشی برخوردار است که هر تماشاگری را با خود همراه میکند. کارِ سائورا، از سوی دیگر، تنها ضبط و عرضه این بالههای باشکوه نیست بلکه او با دوربینش، تأویلی از «عروسی خون» ارایه میدهد. با «عروسی خون»، سائورا ژانر موزیکال را وارد عرصهای تازه و غیر آمریکایی میکند.
کد خبر 6095577 سید امیر شایان حقیقی